Zdraví a nespavost

Posted by admin | Nezařazené | Středa 18 Leden 2012 17.41

Nespavost je závažné onemocnění, které velice ovlivňuje zdraví a kvalitu života člověka. Nespavost může vést také k dalším komplikacím. Nejčastěji to bývají psychické poruchy. S usínáním může mít problémy každý člověk. O nespavost se ale může jednat, až když se usnutí dostaví až po 30 minutách a déle po ulehnutí. Dále se nespavost projevuje tím, že se člověk často probouzí a má problémy opět usnout. U nespavosti je kvalita spánku velice špatná a člověk se během dne stále cítí ospalý. Nespavost neboli insomnii můžeme rozdělit na krátkodobou, dlouhodobou, primární a sekundární. Krátkodobá nespavost netrvá déle než čtyři týdny. Dlouhodobá trvá déle než jeden měsíc a je potřeba ji začít léčit, jinak může mít velice negativní vliv na naše zdraví. Primární nespavost vzniká bez návaznosti na jiné onemocnění a sekundární nespavost vzniká jako příznak jiného onemocnění a je třeba léčit jak ji, tak i onemocnění, které ji způsobilo.

Zdraví a jarní únava

Posted by admin | Nezařazené | Neděle 18 Prosinec 2011 17.41

Únavu zná snad každý člověk. Unaveni můžeme být po velice náročném dni, po zvýšené fyzické námaze a podobně. Častá však bývá i jarní únava. Jarní únava přichází s počátkem jara. Je to pocit psychické a fyzické únavy až vyčerpání. Příčin jarní únavy může být více. Většinou se však jedná o nedostatek slunečního svitu v zimních měsících. Při jarní únavě hraje důležitou roli serotonin, což je látka, které se přezdívá hormon dobré nálady. Jeho nedostatek způsobuje změny nálad, bývá příčinou agresivity a nervozity a může vyvolávat pocit deprese. Také způsobuje nespavost. Všechny tyto potíže jsou pro naše zdraví nebezpečné, a pokud je na sobě pozorujete, tak byste měli vyhledat lékaře. Nedostatek serotoninu se může doplnit vhodnou stravou, mezi kterou patří například maso, sýry a mléčné výrobky, listová zelenina a celozrnné pečivo. Důležitým zdrojem této látky je také sluneční záření.

Zdraví a imunita

Posted by admin | Nezařazené | Neděle 27 Listopad 2011 17.40

Imunita je pro zdraví člověka velice důležitá. Cílem imunitního systému je umožnit organismu bránit se proti škodlivým látkám. Imunitní systém je složený z několika typů buněk a každý má svou speciální funkci. Imunitu můžeme dělit na nespecifickou a specifickou. Nespecifická imunita je vrozená imunita. Specifická imunita je získaná a je zaměřena proti konkrétnímu onemocnění. Tuto imunitu můžeme získat očkováním, proděláním určité choroby, nebo také choroby jí blízce příbuzné. V současné době je však velkým problémem snížená imunitní odolnost. Příznakem oslabené imunity bývají často se opakující onemocnění, která mívají vleklý průběh. Špatná činnost imunitního systému se může projevit také alergií. Pro naše zdraví je velice důležité, abychom se svou imunitu snažili posilovat. Pro posílení imunity je důležitý vhodný životní sty. Člověk by měl mít dostatečný příjem ovoce a zeleniny a také dostatek vyvážené stravy.

Zdraví a doktoři

Posted by admin | Nezařazené | Pondělí 14 Listopad 2011 17.40

Každý z nás má svého obvodního lékaře, který nás léčí, když je nám zle. Doktoři jsou tu od toho, aby nám pomáhali od různých bolestí a nemocí. Někdo potřebuje doktory častěji a někdo vůbec. Obecně však platí, že pokud nemusíme, tak k nim nechodíme. Každý člověk si může vybrat svého doktora. Vztah mezi doktorem a pacientem je velice důležitý. Svým doktorům bychom měli stoprocentně důvěřovat. Zdraví máme jen jedno a představa, že ho svěříme do péče někoho, ke komu nemáme důvěru, je hrozná. Doktor by nám měl být sympatický, měl by mít příjemné a vstřícné chování, ale hlavně by měl být opravdový profesionál, který svou práci dělá dobře a bezchybně. Na rovinu – k čemu by nám byl sympatický doktor, který nerozezná angínu od chřipky. Nejlepší jsou většinou ti doktoři, kteří svou práci berou jako poslání a ne jen jako výdělečnou činnost. Pokud vám tedy na vašem zdraví opravdu záleží, tak si svého doktora vybírejte velice pečlivě.

Zdraví a srdce

Posted by admin | Nezařazené | Úterý 25 Říjen 2011 17.39

Srdce je svalový orgán, který zabezpečuje krevní oběh. Je to nejdůležitější orgán v lidském těle. Každý člověk by měl o své zdraví pečovat co nejlépe, protože jen tak bude jeho srdce zdravé a bude fungovat tak, jak má. Aby svému srdci neubližovali, tak bychom se měli vyhýbat kouření, tučné stravě, stresu a také nadměrné konzumaci soli. Srdci a tím pádem i našemu zdraví prospívá zdravé stravování a dostatek tělesného pohybu. Pokud chceme udržet své srdce dlouhodobě zdravé, tak bychom se například měli vyhýbat smaženým pokrmům a také bychom neměli konzumovat tučná jídla. Měli bychom dávat přednost rostlinným tukům před živočišnými a v našem jídelníčku by neměly chybět ryby, jako jsou například losos, pstruh a tuňák. Také vláknina našemu srdci prospívá. Najdeme ji v celozrnném pečivu, v čerstvém ovoci a v zelenině. Naše zdraví je to nejcennější, co máme. Starejme se proto o něj co nejlépe.

Cvičením ke zdraví

Posted by admin | Nezařazené | Úterý 11 Říjen 2011 17.39

Pro naše zdraví je důležité to, co jíme, ale i to, kolik máme pravidelného pohybu, nebo cvičení. Nejpřirozenějším pohybem je pro člověka chůze. Pokud se vám tedy nechce cvičit, tak můžete chodit na pravidelné procházky. Největší přínos pro naše zdraví mají aerobní aktivity. Mezi tyto aktivity bychom mohli zařadit cvičení, které zvýší dechovou a srdeční frekvenci. Tímto se zvyšuje i množství okysličené krve přiváděné ke svalům a orgánům. Mezi činnosti, které jsou našemu zdraví prospěšné, můžeme zařadit například běh, rychlou chůzi, plavání, jízdu na kole, běžecké lyžování nebo i jízdu na kolečkových bruslích. Pokud sportujeme alespoň 3x týdně v délce 20 – 30 minut, tak jsou všechny tyto aktivity našemu zdraví velice prospěšné. Cvičení nám pomáhá zvyšovat kondici a také psychickou odolnost a hlavně nám pomáhá v boji s nadváhou. Pravidelný pohyb má na naše zdraví ochranný vliv, proto by cvičení mělo být běžnou součástí našich životů.

Zdraví a potraviny

Posted by admin | Nezařazené | Pondělí 19 Září 2011 17.37

Pokud si chceme zachovat pevné zdraví a dokonalou kondici, tak bychom se měli hlavně zdravě stravovat. Zdravé a vyvážené stravování patří mezi nejspolehlivější způsoby, jak si naše zdraví udržet v pořádku co nejdéle. Bohužel mnoho lidí na své zdraví moc nedbá a přejídá se vším, co jim jen přijde do ruky. Obezita je dnes velkým problémem v mnohých zemí a trpí na ni jak dospělí, tak i malé děti, což je velice smutné. Tím co jíme, zásadně ovlivňujeme svůj život. Špatnou stravou se pomalu a jistě ničíme a odsuzujeme k řadě nemocí. Člověk si samozřejmě může čas od času dát své oblíbené hranolky s tatarkou, nebo pořádně sladký zákusek, ale rozhodně by tyto potraviny neměl konzumovat pravidelně. Ve velkém množství jsou totiž zdraví nebezpečné. Člověk by měl jíst hlavně hodně zeleniny. Důležité je pak i ovoce, obiloviny, luštěniny a v našem jídelníčku by rozhodně nemělo chybět ani rybí maso.

Zdraví a nemoci

Posted by admin | Nezařazené | Pátek 2 Září 2011 17.37

Člověk může onemocnět řadou nemocí. Za některé nemoci si lidé můžou sami a některé prostě neovlivníme. Například za obezitu si můžeme sami a to proto, že máme špatné stravovací návyky, často se přejídáme a jíme nezdravé potraviny, které jsou pro naše zdraví ve velkém množství dokonce i nebezpečné. Naopak za některé nemoci nikdo nemůže. Kolem nás je spousta bacilů, které můžeme každou chvíli chytit. Viry a bacily se můžeme nakazit například v městské hromadné dopravě, nebo v práci a podobně. Bacilům se daří tam, kde je hodně lidí na malém prostoru, například ve školkách. Není tedy divu, že malé děti bývají často nemocné. Ve školce totiž chytí kdeco. Každý z nás si tím ale prošel a náš imunitní systém se s tím musí vypořádat. Nachlazení a různé chřipky nejsou ale tak závažné, jako nemoci, jejichž léčba trvá několik měsíců, nebo dokonce i let. Na některé z nich se bohužel i umírá. Mezi tyto nemoci patří hlavně rakovina.

Zdraví a nachlazení

Posted by admin | Nezařazené | Neděle 28 Srpen 2011 17.36

Člověk se může zdravě stravovat, teple oblékat a dělat vše pro svoje zdraví a přesto se stane, že se nachladíme a onemocníme. Nachlazení je virové onemocnění horních dýchacích cest. Toto onemocnění se dále postupně rozvíjí. Mezi hlavní příznaky patří bolest v krku, chrapot, ucpaný nos, teploty, kýchání, únava, nebo bolest hlavy a kloubů. Nachlazení trvá zhruba týden a rozhodně by se nemělo podceňovat. Pokud je člověk nachlazený, tak by měl v každém případě zůstat doma a nachlazení vyležet. Člověk by si tedy měl vzít pár dní volno a léčit se v klidu doma. Přecházení této nemoci není vůbec v pořádku. Pokud totiž není nachlazení dostatečně léčeno, tak se jeho průběh může značně zkomplikovat a celková doba léčení se může razantně prodloužit. Nachlazení je vyvoláno viry. Ty se zachytí na sliznici krku nebo nosu a šíří se dále v horních cestách dýchacích. Nachlazení se většinou objevuje v zimě a v chladnějších obdobích.

Zdraví – úvod

Posted by admin | Nezařazené | Čtvrtek 18 Srpen 2011 17.35

Zdraví – úvod

Zdraví je to nejcennější, co v životě máme. Měli bychom se proto o něj co nejlépe starat. To znamená, že bychom měli zdravě jíst, mít dostatek pohybu a také bychom měli mít dostatek odpočinku a spánku. Největší vliv na naše zdraví má strava, kterou jíme. Potrava by měla být dostatečně vyvážená a měla by obsahovat všechny důležité vitamíny a minerály. Měli bychom jíst hodně zeleniny, ovoce a také ryb. Naproti tomu bychom se měli vyvarovat tučné stravě, uzeninám a nadměrnému množství sladkostí. Člověk samozřejmě může jíst, co se mu zlíbí, ale s ničím by to neměl přehánět. Dostatek pohybu je důležitý hlavně proto, abychom si udržovali kondici a měli tak více sil na boji s případnými bacily. Odpočinek je důležitý hlavně proto, že naše tělo díky němu nabírá síly do nového dne. Každý z nás nejlépe musí vědět, kolik spánku potřebuje. Pro své zdraví by zkrátka každý člověk měl udělat vše, co se jen udělat dá.